Огляд окремих питань діяльності профспілок, роботи галузі та змін в законодавстві. Липень 2021 (Частина 4)

ДО ВІДОМА

26 червня 2021 р. набула чинності постанова КМУ від 16.06.2021 р. № 655, якою внесено зміни до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у II–IV кв. 2021 р. ( далі – Порядок), затвердженого постановою КМУ від 15.02.2021 р. № 133.

Розділ ІІ Порядку (Пакети медичних послуг, що підлягають оплаті в рамках реалізації програми медичних гарантій ) доповнено главою 36: «Стаціонарна медична допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, яка надавалася протягом квітня–травня 2021 р. закладами охорони здоров’я, які не уклали договір з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) за пакетом медичних послуг, зазначеним у главі 33 розділу II цього Порядку».

НСЗУ укладає договори щодо надання медичних послуг за Програмою медичних гарантій за пакетом медичних послуг, передбаченим цією главою, виключно із надавачами медичних послуг, які:

  • станом на 1 травня 2021 р. включені до переліку закладів охорони здоров’я, визначених для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру державного рівня, пов’язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
  • надавали медичні послуги із стаціонарної медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2;
  • відповідають умовам закупівлі.

Договори укладаються на строк:

  • 2 міс (квітень–травень 2021 р.) — із закладами охорони здоров’я, які не уклали договір з НСЗУ за пакетом медичних послуг, зазначеним у главі 33 розділу II цього Порядку;
  • 1 міс (квітень 2021 р.) — із закладами охорони здоров’я, які уклали договір з НСЗУ за пакетом медичних послуг, зазначеним у главі 33 розділу II цього Порядку, з травня 2021 р.

Тариф на медичні послуги із стаціонарної медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, яка надавалася протягом квітня–травня 2021 р. окремими закладами охорони здоров’я, визначається як глобальна ставка, що становить 554 000,72 грн та застосовується (не дорівнює 0) у разі надання медичної допомоги щонайменше одному пацієнту протягом місяця за даними електронної системи охорони здоров’я.

Запланована вартість медичних послуг, пов’язаних з лікуванням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, за кожним договором розраховується як добуток глобальної ставки на місяць, коригувального коефіцієнта, який становить 2,457, та кількості місяців, протягом яких діє договір.

Фактична вартість медичних послуг, пов’язаних з лікуванням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, за кожним договором за місяць розраховується як добуток глобальної ставки на місяць та коригувальних коефіцієнтів.

До глобальної ставки на місяць застосовують такі коригувальні коефіцієнти залежно від кількості пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, яких було госпіталізовано протягом звітного місяця (в тому числі переведених, померлих):

0,379 — від 1 до 39 пацієнтів;

1 — від 40 до 119 пацієнтів;

1,486 — від 120 до 199 пацієнтів;

1,972 — від 200 до 279 пацієнтів;

2,457 — 280 і більше пацієнтів».

За матеріалами kmu.gov.ua

 

Уряд пропонує змінити процедуру вирішення трудових спорів. Пропонується доповнити законодавство нормами щодо альтернативного досудового механізму вирішення індивідуальних трудових спорів, який передбачає можливість залучення до цього процесу медіаторів.

Процедура медіації здійснюватиметься за взаємною згодою сторін індивідуального трудового спору. Для цього сторони укладатимуть з медіатором договір про медіацію.

Крім того, законопроектом передбачено:

  • визначення на законодавчому рівні поняття “індивідуальний трудовий спір”, його сторін та осіб, які можуть представляти інтереси сторін;
  • визначення строків звернення до суду у разі, коли залучення медіатора не сприяло досягненню бажаного результату;
  • упорядкування строків звернення працівників і роботодавців до суду з питань вирішення трудових спорів;
  • чітке визначення максимального періоду відшкодування заробітної плати за вимушений прогул — не більше ніж за один рік;
  • врегульована участь в індивідуальних трудових спорах фізичних осіб, які використовують найману працю.

За матеріалами КМУ 

Фахівці ДПС у Хмельницькій області нагадують, що платні послуги у сфері охорони здоров’я з початку 2021 року повинні надаватись фізичними особами – підприємцями, у тому числі і платниками єдиного податку,  виключно із застосуванням РРО.

З 01.01.2021 року набрав чинності розділ І Закону України від 01.12.2020 року № 1017-ІХ, «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування РРО платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцями (споживачами) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій», яким внесені зміни до п. 61 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ),

Так, п. 61 підрозділом 10 розділу XX ПКУ передбачено, що з 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів МЗП, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють, зокрема, надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Крім того, платні послуги у сфері охорони здоров’я, які можуть надавати фізичні особи — підприємці визначено Класифікатором видів економічної діяльності ДК 009:2010. Розділ за кодом 86 «Охорона здоров’я» поділяється на групи: 86.1 «Діяльність лікарняних закладів»; 86.2 «Медична та стоматологічна практика»; 86.9 «Інша діяльність у сфері охорони здоров’я».

Зазначений розділ включає лікарні широкого профілю та спеціалізовані лікарні короткочасного або тривалого перебування пацієнтів, санаторії, профілакторії, будинки для людей похилого віку з медичним обслуговуванням, психіатричні лікарні, установи для осіб з розумовими вадами, реабілітаційні центри, лепрозорії та інші установи охорони здоров’я, що мають необхідну матеріальну базу та проводять діагностичне та медичне лікування пацієнтів, які страждають різними захворюваннями. Також до цього розділу відносяться медичні консультації та лікування в області загальної та спеціалізованої медицини як лікарями загального напряму, так і медичними спеціалістами та хірургами; стоматологічні послуги загального та спеціалізованого характеру, послуги ортодонтів.

Нагадуємо, що суб’єкти господарювання можуть скористатись банером «Програмні РРО» на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням, де можна знайти найактуальнішу інформацію, нормативні акти, роз’яснення, відеоуроки щодо використання програмних РРО.

За матеріалами ГУ ДПС у Хмельницькій області

 

На брифінгу Національної служби здоров’я України (НСЗУ) 15 липня 2021 р. розповіли, що відтоді як лікарні отримали автономію, рівень зарплат встановлюється на рівні кожного медичного закладу окремо і залежить від кількох чинників.

Від бюджету Програми медичних гарантій (2020рік — 72 млрд грн, хоча через пандемію використано 89 млрд грн; 021 р. бюджет — 123,5 млрд грн., а від обсягу цих коштів залежать розміри тарифів за відповідними медичними пакетами);

управлінська спроможність керівника медичного закладу та підтримка місцевої влади;

колективний договір, у якому чітко визначено порядок встановлення та розміри зарплат, премій та інших надбавок у колективі.

За даними НСЗУ від за період січень–квітень середньомісячні витрати на оплату праці до відрахування податків у закладах, які надають спеціалізовану медичну допомогу, становили:

  • керівники — 31 942 грн;
  • лікарі — 13 332 грн;
  • середній медичний персонал — 11 184 грн;
  • молодший медичний персонал — 8822 грн.

Серед колективів закладів спеціалізованої медичної допомоги найвищі середньомісячні витрати на оплату праці:

  • у лікарів Косівського фтизіопульмонологічного диспансеру на Івано-Франківщині — 56 тис. грн;
  • у медсестер Полтавської міської лікарні № 5 — майже 35 тис. грн;
  • серед керівників — у Криворізькому протитуберкульозному диспансері — понад 126 тис грн.

Щодо екстреної медичної допомоги, то середньомісячні витрати на оплату праці за І кв. 2021 р. тут становили:

  • керівники — понад 40 тис. грн;
  • лікарі — майже 30 тис. грн;
  • середній медичний персонал — 25 тис. грн;
  • молодший медичний персонал — понад 12 тис. грн.

Найвищі витрати на оплату праці — у лікарів центрів екстреної медичної допомоги м. Київ, а також у Закарпатській та Чернівецькій областях — понад 45 тис грн. Найнижчі — у лікарів центрів екстреної медичної допомоги Вінниччини та Житомирщини — 15 тис. та 16,5 тис. грн відповідно.

Щодо первинної ланки, тут середньомісячні витрати на оплату праці за І кв. 2021 р. становили:

  • керівники — майже 27 тис. грн;
  • лікарі — понад 16 тис. грн;
  • середній медичний персонал — понад 9 тис. грн;
  • молодший медперсонал — майже 5,5 тис. грн.

У близько 100 центрах надання первинної медичної допомоги середній розмір витрат на оплату праці у лікарів перевищує 20 тис. грн. Найвищі вони у лікарів Росошанської амбулаторії загальної практики — сімейної медицини на Вінниччині та Більче-Золотецької амбулаторії на Тернопільщині — понад 35 тис. грн.

Кілька прикладів, які наводить НСЗУ про зростання витрат на оплату праці у І кварталі 2021 р., порівняно з 2020 р.:

  • в Одеському обласному очному шпиталі інвалідів війни середньомісячні витрати на оплату праці зросли більше, ніж вдвічі: у лікарів з 10 тис. — до 22 тис., у середнього медичного персоналу — з 8 тис. до 20 тис., у керівника — з 17 тис. до 46 тис.;
  • у Закарпатському територіальному центрі екстреної медичної допомоги середньомісячні витрати на оплату праці лікарів у І кв. 2021 р. становили понад 45 тис. грн, що на 16,5 тис. грн більше періодів ІІ–ІV кв. 2020 р. У середнього медичного персоналу цього центру відмічається зростання на рівні 8,5 тис. грн;
  • у Батуринському міському центрі первинної медико-санітарної допомоги на Чернігівщині середньомісячні витрати на оплату праці зросли майже в 4 рази — з 5 тис. до 20 тис. грн у лікарів, з 1700 грн до 6,5 тис. грн у середнього медичного персоналу.

Наприкінці брифінгу було сказано, що фінансова мотивація повністю у компетенції керівників медзакладів. І від стратегії розвитку, яку вони оберуть, та спроможності скласти реальний фінансовий план і виконати його, залежить успішність лікарні і зарплати працівників.

Детальніше з інформацією можна ознайомитися на дашборді НСЗУ під назвою «Звіт про доходи та витрати надавачів медичних послуг (окремі показники)».

02.07.2021 набула чинності постанова КМУ від 29 червня 2021 р. N 677 «Деякі питання формування та використання сертифіката, що підтверджує вакцинацію від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, негативний результат тестування або одужання особи від зазначеної хвороби» (до якої вже 14 липня 2021 року внесені зміни та доповнення)

COVID-сертифікат — це цифровий документ, який буде підтверджувати статус громадянина про вакцинацію, негативний результат ПЛР-тестів і статус, що людина одужала від COVID-19.

Підставами для формування COVID-сертифіката є наявність внесеної до центральної бази даних в установленому порядку інформації про вакцинацію від COVID-19 або тестування на COVID-19 чи факт одужання від COVID-19 особи, щодо якої сформовано запит.

В Україні видаватимуться міжнародні та внутрішні сертифікати, а також використовуватимуться іноземні сертифікати: вони формуються і видаються уповноваженою установою іноземної держави, з якою Україна підписала міжнародний договір про взаємне визнання.

Термін дії сертифіката при вакцинації становить 180 діб від дня введення останньої дози; при негативному результаті тестування методом ПЛР — 72 год починаючи від години забору матеріалів для аналізу (для внутрішнього та іноземного сертифіката); при одужанні від COVID-19 — 180 днів від дати забору матеріалів, що дали позитивний результат тестування на COVID-19 (для міжнародного, внутрішнього та іноземного сертифіката)

COVID-сертифікати працюватимуть, як й інші документи в «Дії». Перевірити, чи дійсний сертифікат, можна буде за QR-кодом.

Джерело: МОЗ України, КМУ


Інформуємо, що в червні цього року на офіційному сайті МОЗ України впродовж двох тижнів на громадському обговоренні був проект постанови КМУ «Про внесення змін до Положення про Національну службу здоров’я України та до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій».

Планувалось внести зміни до положення про НСЗУ та Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Метою постанови було визначення форми здійснення моніторингу, етапів проведення та порядок підготовки висновку за результатами моніторингу виконання договору з НСЗУ.

Також КМУ планує внести зміну до Положення про НСЗУ, яка забезпечать можливість здійснювати самопредставництво НСЗУ в судах України.

Наразі текст проекту на сайті МОЗ відсутній, доля його невідома.

Та все ж про трішки про зміст проекту. Наприклад, пункт 6 оновленого Типового договору уточнює, що моніторинг охоплює заходи і за місцем надання медичних послуг, тобто моніторинговий візит НСЗУ. Під час такого візиту перевіряльники збиратимуть й аналізуватимуть інформацію стосовно виконання надавачем умов договору. Аналіз і збір даних відбуватиметься із застосуванням ризик-орієнтованого підходу, розробленого за методикою, визначеною НСЗУ.

До медичної документації, яку має вести надавач медпослуг і яку, відповідно, може перевірити НСЗУ, належать:

  • медичні записи;
  • записи про рецепти,
  • записи про направлення;
  • зведені відомості про надані послуги пацієнтам;
  • первинна облікова документація;
  • декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу;
  • журнали лабораторних записів;
  • журнали видачі лікарських засобів;
  • верифіковані та засвідчені копії або розшифровки фонограм;
  • фотографічні негативи;
  • мікроплівки або магнітні, електронні чи оптичні носії;
  • рентгенівські знімки;
  • записи, що зберігаються в аптеці, лабораторії та у відділенні інструментальної діагностики тощо.

Новий Типовий договір закріпить право НСЗУ здійснювати моніторинг:

  • як направлення запитів надавачу з переліком документів та/або інформації, які необхідно надати;
  • як моніторинговий візит;
  • на підставі аналізу даних в системі;
  • за зверненнями фізичних та юридичних осіб, які надійшли до замовника, інших джерел інформації, у тому числі відкритих, або інформації від органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, інших інститутів громадянського суспільства, скарг пацієнтів (їхніх законних представників або близьких родичів), або за інформацією, отриманою від посадових осіб замовника.

Якщо НСЗУ виявить порушення — можливі наступні наслідкипорушення вимог договору з НСЗУ:

Порушення надавача медпослуг

Санкції

Порушення умов договору з НСЗУ:

— зменшення кількості кваліфікованого персоналу;

— відсутність будь-якого обладнання, з переліку, який встановлений в умовах закупівлі медичних послуг за відповідним пакетом, а також його несправності або відсутності сертифікатів метрологічної повірки (для того обладнання, яке повинно регулярно її проходити);

— порушення вимог до організації надання послуги;

— відсутність фахівців та/або обладнання, необхідних для проведення консультацій, спеціальних медичних процедур та обстежень, забезпечення особливих умов транспортування пацієнтів, якщо такі консультації/процедури/обстеження/умови транспортування визначені в умовах закупівлі або специфікації;

-відсутність ліцензій, передбачених чинним законодавством;

— відсутність облікової документації з виконання програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ

— Перерахунок сплачених коштів за медпослуги, надані з порушеннями, за всі періоди надання таких медпослуг;

— зупинення оплати за відповідним пакетом медпослуг до моменту усунення виявлених порушень.

Якщо надавач не поверне сплачені кошти, НСЗУ зменшить суму оплати за звітом про медичні послуги в поточному або, у разі неможливості, наступному(-их) періоді (-ах)

Надання меншої кількості медичних послуг, ніж зазначено в даних, внесених до ЕСОЗ, за якими були сформовані звіти на оплату.

Примітка. Ці порушення виявляють за результатами аналізу первинної медичної документації, якщо надавач медпослуг веде її у паперовій формі

Перерахунок сплачених коштів за договором на підставі даних, після того як надавач скоригує їх в ЕСОЗ.

Якщо надавач не поверне сплачені кошти, НСЗУ зменшить суму оплати за звітом
про медпослуги в поточному або, у разі неможливості, наступному
періоді

Відсутність у первинній медичній документації пацієнта інформації про консультації/ процедури/обстеження/ умови транспортування, які потрібно було провести згідно з вимогами, визначеними в умовах закупівлі та специфікації надання медпослуг

Надавач коригує дані, внесені в ЕСОЗ. На підставі
оновлених даних у системі НСЗУ здійснює перерахунок сплачених коштів за договором.

Якщо надавач не поверне сплачені кошти, НСЗУ зменшує суму оплати за звітом про медпослуги в поточному або, у разі неможливості, наступному періоді (ах)

Інші невідповідності умовам закупівлі та специфікаціям, не зазначеним

Надавач сплачує 0,5% від суми договору за відповідним пакетом медпослуг

Вимагання надавачем, працівниками
надавача або його підрядниками від пацієнта винагороди в будь-якій формі за медпослуги, які потрібно було надати згідно з договором

Надавач сплачує НСЗУ 0,1% від суми договору за відповідним пакетом медпослуг за кожний виявлений випадок
такого вимагання

Наявність у діях надавача ознак правопорушення

Надсилання відповідної інформації до правоохоронних органів

Необґрунтоване ненадання, надання не в повному обсязі або порушення строків надання запитуваних під час здійснення моніторингу документів та/або інформації, або недопущення представників НСЗУ до місць надання медпослуг

Призупинення оплати за відповідним пакетом медпослуг

Неподання звіту про доходи та витрати надавача, передбаченого пунктом 28 Типового договору

Надавач протягом місяця з дати завершення періоду подання звіту сплачує 1% від фактичної вартості наданих послуг за договором

Те, що надавач медпослуг усунув виявлені порушення, НСЗУ підтвердить відповідним висновком за результатами проведення повторного моніторингу або одразу надасть підтверджувальні документи на адресу замовника.

НСЗУ зобов’язується, зокрема, повідомляти надавачу про результати здійснення моніторингу. А також розглядати та враховувати заперечення до висновку, складеного за результатами здійснення моніторингу, коли ухвалюватиме рішення про застосування до надавача відповідних заходів, передбачених договором.

Своєю чергою, законтрактований надавач медпослуг має право, зокрема:

  • надавати замовнику заперечення до висновку, складеного замовником за результатами здійснення моніторингу, у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати отримання такого висновку;
  • брати участь, в особі свого представника, у розгляді заперечень (в тому числі, із застосуванням засобів відеозв’язку) до цього висновку.

До обов’язків надавачів медпослуг входить:

  • забезпечити на вимогу замовника оновлення даних про пацієнта, внесених в ЕСОЗ, та інформувати НСЗУ про внесення відповідних змін;
  • вживати заходів до усунення порушень у разі їх виявлення, в тому числі, виявлених за результатами моніторингу, здійсненого НСЗУ;
  • коригувати суму, зазначену у звіті про медпослуги, в установленому порядку, на підставі рішення, прийнятого НСЗУ за результатами здійснення моніторингу;
  • повертати кошти НСЗУ, отримані за надання медпослуг, щодо яких виявлено порушення при їх наданні;
  • надавати копії документів, засвідчені у встановленому законодавством порядку, та/або інформацію, яку запитує замовник під час здійснення моніторингу, не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту;
  • забезпечувати доступ представників замовника до місць надання медпослуг, до медичної документації та інших документів (договорів, технічної документації, експертних заключень, довідок тощо), які пов’язані з наданням медпослуг надавачем та не належать до медичних документів, а також до обладнання;
  • забезпечувати належні умови для представників замовника під час моніторингового візиту, в тому числі, надавати усні та/або письмові відповіді та роз’яснення на всі запитання, що стосуються предмета моніторингового візиту.

Окрім того, новий Типовий договір передбачає обов’язок сторін:

  • систематично спостерігати за своєчасністю внесення до ЕСОЗ точної та достовірної інформації і вживати заходи для усунення неточностей;
  • навчати працівників надавача з питань, що стосуються надання послуг за договором, зокрема, стосовно своєчасного внесення інформації до ЕСОЗ.

Також, згідно з новим Типовим договором, заплановано проводити спільні консультації, робочі візити та наради, анкетування, аналіз ефективності виконання умов договору.

МОЗ збирається централізовано оснащувати приймальні відділення та екстренку через ДП «Медичні закупівлі України». Це дасть змогу збільшити конкуренцію, забезпечити прозорість і отримати найнижчі ціни. Про це на засіданні КМУ заявив міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

 ДП «Медичні закупівлі України» закупить понад 600 швидких для повного оснащення системи екстреної медичної допомоги, а також ангіографічне та ендоскопічне обладнання для опорних закладів охорони здоров’я України.

30 червня Міністерство охорони здоров’я України повідомило про оприлюднення проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення зміни до Переліку закладів охорони здоров’я. Пропонується доповнити Перелік закладів охорони здоров’я, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28 жовтня 2002 р. № 385, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2002 р. за № 892/7180, Центром медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям.

МОЗ планує реформувати діяльність закладів післядипломної освіти медичних працівників. Міністерством охорони здоров’я України для громадського обговорення пропонується проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 22 липня 1993 року № 166».

На думку МОЗ необхідно змінити наказ Міністерства охорони здоров’я України від 22 липня 1993 р. № 166, у відповідність із законодавством, що врегульовує безперервний професійний розвиток лікарів і провізорів. (детально – на сайті –файл 6)

МОЗ України розробить порядок надання косметологічних послуг. На сьогодні немає чіткого переліку косметологічних послуг, які підпадають під визначення «медична послуга», так само немає стандартів надання таких послуг, лікування ускладнень та підготовки кваліфікованих кадрів. Неможливо визначити, які послуги має право надавати косметолог, а які потребують отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з медичної практики.

Джерело: МОЗ України

 

В червні цього року Комітет з питань правової політики доопрацював проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання електронних адрес. Законопроєкт зареєстровано за № 3860-д

Доопрацьований проєкт Закону передбачає запровадження адреси офіційної електронної пошти в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (надалі — адреса офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ), яка разом з офіційною електронною адресою, що функціонуватиме в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, використовуватиметься  в судах при здійсненні господарського, цивільного та адміністративного судочинства для направлення учасникам судового процесу копій рішень, ухвал, судових повісток та інших документів в електронній формі.

Документи, листи та/або повідомлення, надіслані на адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ, якщо такий порядок повідомлення передбачений законодавством, вважатимуться такими, що надіслані офіційно та не потребуватимуть додаткового документального підтвердження їх направлення.

Запровадження адреси офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ сприятиме швидшій та ефективнішій комунікації, в першу чергу, судів з учасниками судового процесу, а в подальшому може бути використано і для офіційного листування з іншими органами та організаціями, якщо це буде передбачено законом.

Законопроєктом перебачено, що юридичні особи (у тому числі державні органи та органи місцевого самоврядування) та фізичні особи – підприємці  в обов’язковому порядку упродовж шести місяців з дня набрання чинності цим законом зобов’язані подати державному реєстратору відомості про свою адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ.

Законопроектом вносяться зміни і в Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», зокрема:

— в ст. 1 добавлено новий термін «адреса офіційної електронної пошти»;

— передбачається, що адреса офіційної електронної пошти відноситься до обов’язкових відомостей, що містяться Єдиному державному реєстрі, про юридичну особу, фізичну особу-підприємця, державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, арбітражних керуючих України;

— встановлено, що відсутність в заяві про державну реєстрацію відомостей про адресу офіційної електронної пошти, якщо станом на дату подачі заяви про державну реєстрацію такі відомості відсутні в Єдиному державному реєстрі, є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації.

У разі прийняття, цей Закон набере чинності з наступного дня після його офіційного опублікування.

ВР прийняла Закон, яким забороняється реалізація (відпуск) лікарських засобів (у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних систем дистанційним способом) малолітнім особам (віком до 14 років), а також доставка лікарських засобів кінцевому споживачу — малолітній особі.

При цьому особа, яка здійснює роздрібну торгівлю лікарськими засобами та/або доставку лікарських засобів кінцевому споживачу, у разі виникнення сумнівів щодо віку покупця повинна вимагати пред’явити паспорт громадянина України або інший документ, що підтверджує його вік. У разі відмови надати такий документ реалізація (відпуск) лікарських засобів цій особі забороняється.

«Працівник хворіє (у відпустці): чи можна на його посаду прийняти іншу особу за строковим трудовим договором? Відповідь -  у листі Мінсоцполітики:

Міністерство соціальної політики України

Лист від 14.08.2019 р. № 14873/0/2-19/52

Про умови укладання строкового трудового договору

Міністерство соціальної політики розглянуло <…> звернення щодо умов укладання строкового трудового договору та повідомляє.

Відсутність працівника на робочому місці під час тривалої непрацездатності призводить до того, що його трудові обов’язки залишаються невиконаними, а це може спричинити негативні наслідки в роботі підприємства, установи, організації.

Відповідно до трудового законодавства для заміщення працівника на період його тимчасової непрацездатності роботодавець може застосувати один із таких способів: перерозподілити обов’язки відсутнього працівника між іншими працівниками без звільнення їх від своєї основної роботи шляхом збільшення обсягу робіт чи зони обслуговування; укласти з одним із працівників підприємства строковий трудовий договір про виконання роботи тимчасово відсутнього працівника за сумісництвом; укласти строковий трудовий договір з особою, яка не є працівником підприємства.

Частиною другою статті 23 Кодексу законів про працю України визначено, що строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Згідно зі статтею 65 Господарського кодексу України управління підприємством проводиться відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна та участі в управлінні трудового колективу.

Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Пунктом 7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 р. № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» передбачено, що при укладенні строкового трудового договору строк установлюється за погодженням сторін і може визначатись як конкретним терміном, так і часом настання певної події.

Варто зазначити, що працівники, які працюють на умовах строкових трудових договорів, мають ті самі права, як і працівники, що уклали трудові договори на невизначений строк (тобто постійні працівники). Вони також підпорядковуються правилам внутрішнього трудового розпорядку, мають право на гарантії в оплаті праці, щорічну відпустку, допомогу по тимчасовій непрацездатності тощо.

Законодавством не заборонено керівникам підприємств, установ та організацій, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів, укладати строкові трудові договори з іншими особами для заміни тимчасово відсутніх працівників. При цьому оплата праці таких осіб проводиться в межах фонду заробітної плати.

З урахуванням вищевикладеного на час відсутності основного працівника на його посаду можна оформити іншу особу на умовах строкового трудового договору, якщо це економічно вигідно та не призводить до погіршення якості продукції, виконуваних робіт тощо.

Водночас повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційний, роз’яснювальний та рекомендаційний характер і не повинні встановлювати нових правових норм.

Міністр А. Рева

ДЛЯ ПРАКТИЧНОГО ВИКОРИСТАННЯ:

Робота з трудовими книжками після 10.06.2021

 

Кадрова процедура

Працевлаштовані

до 10.06.2021

після 10.06.2021

Зберігання та облік трудових книжок

у роботодавця до дня звільнення або внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб

у працівника

Внесення записів про прийняття, переведення, нагороди та заохочення за успіхи в роботі

обов’язково після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку

на усну вимогу працівника у будь-який строк після видання наказу

на усну вимогу працівника у будь-який строк після видання наказу

Внесення записів про звільнення

обов’язково у день звільнення

Внесення записів про прийняття Присяги держслужбовця або посадової особи ОМС, присвоєння та позбавлення рангу

обов’язково після прийняття Присяги або видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку

на усну вимогу посадової особи у будь-який строк після прийняття Присяги або видання наказу (розпорядження)

Видавання трудових книжок

у день звільнення або після внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб

Публікація авторів Системи «Expertus: Кадри»

 

23:21
175
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Загрузка...