Пошук

До уваги голів профорганізацій !

thumb_uvaga.jpg

До уваги голів профорганізацій – терміново перевірте, чи включена первинна, районна чи міська профспілкова організація до Реєстру неприбуткових установ та організацій !

За отриманою інформацією з ДФС, незважаючи на своєчасне і неодноразове нагадування, процедуру підтвердження статусу неприбутковості здійснили не всі громадські формування, серед яких і окремі профспілкові організації нашої області.

До 1 липня всі неприбуткові організації та установи повинні подати необхідні документи до органів ДФС для внесення їх до Реєстру неприбуткових установ та організацій, у іншому випадку з 1 липня 2017 року вони втрачають пільговий статус. У разі позбавлення організації статусу неприбутковості така організація вважатиметься платником податку на прибуток і до кінця календарного року сплачуватиме податок на прибуток.

Установа чи організація, виключена з Реєстру неприбутківців, може подати заяву про повторне включення до відповідного Реєстру після закінчення календарного року, у якому її було виключено. Така позиція була висловлена ДФСУ в ІПК від 19.06.2017 р. № 726/6/99-99-15-02-02-15/ІПК (додається).

Так, згідно з пп. 133.4.3 ПКУ, за період із першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено порушення, що послугувало підставою для виключення з Реєстру неприбутківців, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов'язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду й подавати фінансову звітність у порядку, установленому для платників податку на прибуток. Тобто профорганізація щонайменше може втратити 18 % коштів спілчан.

Нагадуємо, що залишилось лише 3 робочі дні для подання заяви для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій - необхідно подати до ДФС реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку, затвердженого Постановою №440, із змінами, внесеними Постановою №195.

Закликаємо оперативно заповнити заяву Форми 1-РН і надати до державної податкової інспекції за місцем обліку для присвоєння ознаки неприбутковості та включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 19.06.2017 р. N 726/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Щодо оплати праці за договорами цивільно-правового характеру неприбутковими організаціями

Законом України від 06 жовтня 2016 року N 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій" (далі - Закон N 1667), який набрав чинності з 20 листопада 2016 року, внесено зміни до абзацу третього пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, якими передбачено, що не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, а саме видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Таким чином, доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією від будь-якої діяльності, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

Отже, враховуючи зміни, внесені Законом N 1667, не вважаються розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т.ч. на підставі цивільно-правового договору), якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації.

Щодо виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр)

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог п. 133.4 ст. 133 Кодексу така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому цим розділом для платників податку на прибуток.

Щодо повторного включення неприбуткової організації до Реєстру

Відповідно до п. 8 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року N 440 (далі - Порядок), рішення про повторне включення неприбуткової організації до Реєстру приймається контролюючим органом за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання, за умови, що організація відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;

установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону), передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Отже, установа чи організація, виключена з Реєстру, може подати заяву про повторне включення до Реєстру після закінчення звітного календарного року, у якому її було виключено.

 

Інформаційно-аналітичний відділ ХООППОЗУ

27.06.2017

Просмотров: 354 | Печать
У цьому розділі:
1 Серпень, 2018